1835:

De Emsterdijk, een deel van de weg Epe-Deventer, is verbreed en opgehoogd, zodat deze ook in de winter kan worden gebruikt.

 

1845:

Er is met toestemming oer en ijzererts afgegraven om wegen op te hogen; daarna is daar grind overheen gestort, onder andere over de weg van Epe naar het Griftkanaal. Het leverde een goed resultaat op.
Door het graven van grind wordt door de gemeente dagelijks 200 mensen aan het werk gehouden.
Onderhoud van wegen is een hoofdzorg.
Begrinting van de weg Apeldoorn-Hattem is gereed en sinds 1-2-1845 zijn de tolgaarders in functie.
Het schouwen van de Grift gebeurd conform het reglement.

 

1855:

De grindwegen zijn in goede, de zandwegen in redelijke staat.(dit werd steeds herhaald)
De Houtweg is over 1400 ellen verbeterd.
Men wacht op het verlengen van het Griftkanaal.

 

1865:

De zandweg Vaassen-Elspeet is geheel vernieuwd, in samenwerking met de marke Vaassen.
De bouw van een nieuwe brug over de Grift bij Horst is wegens een meningsverschil met Rijkswaterstaat uitgesteld.
De Schrobbertse en Leugenbrug zijn vernieuwd.

 

1875:

De bruggen behalve de Spijkersbrug, zijn in goede staat.
Het onderhoud van veel wegen ligt bij de marken.